FAQ
czyli najczęściej zadawane pytania dotyczące sprawdzania auta przed kupnem
Sprawdzenie auta przed kupnem
Najczęstsze pytania
FAQ
Numer podawany jest podczas indywidualnej rozmowy z klientem (niezależnie od formy kontaktu), ponieważ już podczas wstępnych rozmów z klientem wspólnie odrzucamy część pojazdów niewartych zakupu. Dzieje się tak zazwyczaj, gdy jest problem z dokumentami na przykład formą sprzedaży, ocena wizualna zdjęć wskazuje na problem z pojazdem, czy chociażby gdy klient nieświadomie wybiera pojazdy, które posiadają wadliwy silnik. Pełna nasza wiedza przekazywana jest podczas kontaktu, a klient ma możliwość decyzji, czy na pewno chce, abyśmy zweryfikowali wybrany przez niego egzemplarz. Takie podejście skutkuje stosunkowo wysokim procentem pojazdów, które po zleceniu zostają kupione. Pracujemy dla państwa dokładnie tak, jakbyśmy my chcieli być obsłużeni. Co za tym idzie, na każdym etapie możecie państwo liczyć na nasze pełne zaangażowanie.
Najważniejszy jest stan egzemplarza, a nie to, kto go sprzedaje, oczywiście istotna jest też forma sprzedaży czyli umowa lub jedna z faktur. Poruszyliśmy ten temat tutaj: SPRAWDZ
Zlecenia wykonywane są na całym terytorium kraju. Punkt początkowy to miejscowość Myślachowice, powiat chrzanowski. Dojazd do miejsca docelowego wyceniany jest indywidualnie w zależności od odległości w sposób:
- 1.20 zł/km, gdy zlecenie wykonywane jest z użyciem naszego pojazdu (w obecności lub bez Klienta);
- 0,85 zł/km, w przypadku dojazdu pojazdem Klienta.
Po wybraniu pakietu Premium lub Optimum, jeżeli samochód już na wstępie zostaje oceniony jako niebezpieczny lub niewarty zakupu – usługa kontroli na stacji diagnostycznej nie jest realizowana, a Klient otrzymuje zwrot pieniędzy do wartości pakietu Optimum lub Komfort w zależności od wybranej pierwotnie opcji i zakresu zrealizowanej usługi, chyba, że mimo wszystko wyrazi chęć skorzystania z pełnej usługi w ramach danego pakietu, to zostanie ona zrealizowana. Zwrot realizowany jest do dwóch dni roboczych lub po uzgodnieniu z Klientem, zostaje zaliczony na poczet kolejnego zlecenia.
Tak, dysponujemy. W przypadku chęci skorzystania, prosimy o informację przed zleceniem usługi oględzin. Pragniemy zaznaczyć, że jeśli stroną sprzedaży jest przedsiębiorca, umowa kupna-sprzedaży nie jest potrzebna, gdyż dowodem zakupu będzie faktura VAT lub VAT-marża. Ponadto w przypadku umów konsument-przedsiębiorca brak jest podatku PCC-3.
Tak. Większość zleceń jest wykonywanych w taki sposób. Po oględzinach Klient otrzymuje raport.
Tak. Koszt takiej usługi wynosi 200 złotych.
Część weekendów jest pracująca, natomiast proszę pamiętać, że w niedzielę nie będziemy mieć możliwości poprawnej kontroli podwozia z racji zamkniętych stacji kontroli pojazdów. Celem ustalenia szczegółów prosimy o kontakt.
Czas oczekiwania uzależniony jest od ilości zleceń w danym momencie, czasochłonności wykonania danej usługi. Jeśli usługa wymaga wielogodzinnego dojazdu, konieczna może być rezerwacja całego dnia, a to przekłada się na kolejność zleceń zgodnie z terminarzem.
Zdarzają się sytuacje, że podczas realizacji usługi i stwierdzenia, iż pojazd nie jest wart zakupu, postanawiamy z Klientem dokonać oględzin kolejnego pojazdu, bo pozwala nam na to terminarz.
Nie prowadzimy takich statystyk. Zdarzają się sytuacje, że Klient kupuje samochód już za pierwszym razem, innym z kolei poszukiwania oczekiwanego pojazdu wymagają większego zaangażowania. Jedno jest pewne, ostateczna decyzja ZAWSZE należy do Klienta. Niewątpliwie, staramy się rzetelnie doradzić i pomóc w podjęciu decyzji.
Świadczymy taką usługę. Jest ona szczegółowo opisana w naszej ofercie.
Oferta została przygotowana w sposób, gdzie już najmniejsza kwota upustu pozwoli zaoszczędzić pieniądze klienta.
Tak. Jeśli pierwszy pojazd okaże się niewarty uwagi, to drugą weryfikację dokonujemy z rabatem o wartości 50 zł, a trzeci i każdy kolejny z rabatem o wartości 100 zł. System rabatowy uwzględniany jest do jednego zakupu, tzn. w przypadku chęci zakupu kolejnego pojazdu po jakimś czasie przez Klienta, system rabatowy naliczany jest od nowa.
Tak. Dodatkowy rabat o wartości 10% na wybrany pakiet oględzin pojazdu dedykowany jest Klientom legitymującym się legitymacją „Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi”.
Tak. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego.
Tak. Oferujemy takie usługi.
Tak. Oferujemy takie usługi.
Nie ma takiej potrzeby, my kontaktujemy się ze sprzedającym oraz umawiamy spotkanie.
Nie stawiamy sobie takich ograniczeń. U nas każdy Klient traktowany jest z należytym szacunkiem bez względu na dysponowaną przez pulą pieniężną przeznaczoną na zakup pojazdu. Naszym zadaniem jest weryfikacja pojazdu, co czynimy po zleceniu usługi.
Nie zajmujemy się sprowadzaniem pojazdów, można natomiast zlecić usługę wyszukania pojazdu na terenie Polski, czy też wyjazd za granice po wcześniej wybrany samochód celem dokonania oględzin.
Nie istnieje możliwość całkowitej kontroli wszystkich aspektów pojazdu. Występują cechy, których nie da się jednoznacznie ocenić podczas oględzin, na przykład zużycie oleju. Choć dokonujemy wzrokowej oceny spalin wydobywających się z układu wydechowego, może zaistnieć sytuacja, w której nie będzie widocznego zadymienia, a mimo to jednostka napędowa będzie zużywać nadmierne ilości oleju.
Wiele usterek silnika ujawnia się podczas rozruchu zimnego silnika. Z tego powodu, jeśli to my kontaktujemy się ze sprzedającym, prosimy o pozostawienie jednostki napędowej w stanie całkowicie zimnym przed naszą wizytą. Większość sprzedających stosuje się do tej prośby, jednak czasem dochodzi do uruchomienia silnika przed naszym przyjazdem. W takim przypadku informujemy klienta, że nie ma możliwości przeprowadzenia oceny rozruchu zimnego silnika.
W trakcie oględzin dokładamy wszelkich starań, aby ograniczyć ryzyko pominięcia ewentualnych wad ukrytych. Należy jednak mieć na uwadze, że zgodnie z definicją są to usterki znane sprzedającemu, ale jednocześnie są niemożliwe do wykrycia podczas standardowych oględzin. Nie wykonujemy demontażu jednostki napędowej ani osłon znajdujących się pod pojazdem, chyba że klient jest obecny podczas oględzin i wcześniej uzgodnił ze sprzedającym możliwość wykonania takich czynności. W takiej sytuacji na zlecenie i w obecności sprzedawcy i/lub klienta zdemontować dolne osłony pojazdu.
Pomiar kompresji silnika nie jest elementem standardowej procedury. Może być wykonany tylko wtedy, gdy zarówno klient, jak i sprzedający wyrażą taką chęć, a my zostaniemy poinformowani o tym fakcie przed wyjazdem na miejsce oględzin. W takich przypadkach możliwe jest przeprowadzenie pomiaru na miejscu. Należy mieć jednak świadomość, że może dojść do sytuacji, w której podczas ponownego dokręcania świecy zapłonowej uszkodzony zostanie gwint. Ryzyko takiego zdarzenia ponosi klient wspólnie ze sprzedającym.
Oględziny powłoki lakierniczej obejmują dokładną ocenę wizualną, w tym analizę spoin, zgrzewów oraz zastosowanych mas uszczelniających. Każdy z kontrolowanych elementów poddawany jest pomiarowi za pomocą profesjonalnego miernika grubości lakieru. Dzięki tak szczegółowej metodzie nasze raporty z oględzin cieszą się dużym uznaniem wśród klientów.
Istnieją jednak sposoby napraw, które mogą utrudniać lub wręcz uniemożliwiać jednoznaczną ocenę. Przykładem jest tzw. lakierowanie pod miernik, w którym grubość lakieru oraz jego wygląd są zbliżone do parametrów fabrycznych. W takich przypadkach nie ma możliwości stwierdzenia, że pojazd był naprawiany.
W niektórych przypadkach pojazdy mogą być w całości wtórnie polakierowane na etapie produkcji. Wówczas klient otrzymuje informację o prawdopodobieństwie takiego procesu.
Warto również wiedzieć, że poszczególni producenci posiadają fabryki w różnych częściach świata, co wpływa na różnice w grubości powłoki lakierniczej. Przykładowo, ten sam model wyprodukowany w Niemczech może posiadać powłokę o grubości od 70 do 100 mikronów (czyli od 0,07 do 0,1 milimetra), natomiast egzemplarz produkowany w Afryce może mieć lakier o grubości od 50 do nawet 300 mikronów.
Na zakończenie pragniemy podkreślić, że każdorazowo dokładamy najwyższej staranności, aby rzetelnie ocenić stan techniczny pojazdu. Jednak żadna zewnętrzna inspekcja nie daje gwarancji absolutnej bezawaryjności lub wykrycia każdej potencjalnej wady. Prosimy o racjonalne podejście, zrozumienie ograniczeń technicznych oględzin i potraktowanie raportu jako narzędzia wspierającego decyzję zakupową – a nie jako gwarancji stanu pojazdu.
WERYFIKACJA FAKTYCZNEGO STANU POJAZDU
Wieloletnie doświadczenie oraz profesjonalny sprzęt diagnostyczny determinują najwyższy poziom świadczonych usług. Planujesz zakup samochodu? Zadzwoń! Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i bliskich.